9.9.11

malam ini terasa seperti malam2 biasa yang aku lalui sebelum nie,
sentiasa menunggu pesanan ringkas dari pari2,
namun, kebelakangan ini aku asyik menunggu dengan jawapan kehampaan.

pada firasatku mungkin pari2 cedera di hempap meteor yang jatuh, 
bahang meteor yang panas membuatkan sayap pari2 itu terbakar,
lalu aku terpaksa menunggu hingga pari2 sembuh dalam masa seribu tahun lagi.

tapi seribu tahun kemudian masihkah aku akan tetap menapak disini?
mungkin yang tinggal hanyalah kenangan2 indah sewaktu pari2 selalu berpijak pada muka bumi.
dan aku hanya meninggalkan roh yang x tenteram,
mungkin kerana cinta pada pari2, mgkn kerana banyak lagi yg harus aku beritahu padanya.

pari2, andai kau boleh mendengar segala isi hati,
aku minta engkau cepat sembuh,
aku minta kita boleh ketawa bersama seperti sebelumnya,
aku x sanggup lagi malam2 ku ditemani sepi,
aku mahu ada orang yang boleh nyanyikan lagu kedamaian padaku.

dan orang tu adalah kau pari2.




AKU MAHU PARI2 AKU BALIK.

No comments:

Post a Comment